021-91691175
info@noavaransh.ir
آدرس : تهران - شهرستان شهریار - خیابان ولیعصر - کوچه گلها - پلاک 26 - طبقه 4 

آموزشگاه ارمغان طلوع نوآوران (شهریار)

تلگرام 
09190385709
09190385709
واتساپ
شماره تماس
09033169845
فرم ثبت نام

نحوه‌ی مطالعه‌ برای کنکور در ایام عید

ساعات مطالعه باید مشخص باشند و داوطلبان باید حتماً در ایام نوروز ساعات مطالعه خود را نسبت به پیش از عید نوروز افزایش دهند. نحوه درس خواندن داوطلبان در نوروز با نحوه درس خواندن آن‌ها برای کنکور در تابستان، کاملا متفاوت است.  این تفاوت شامل تعداد ساعات مطالعه نیز می‌شود.

اولویت بندی در برنامه‌ریزی برای نوروز نقش مهمی دارد. یعنی داوطلب باید بداند که اولویت او برای مطالعه چیست؟ اگر داوطلبی در دروسی ضعف دارد، باید اول آن‌ها را پوشش دهد و اگر داوطلبی به دنبال تقویت بعضی مباحث مهم است، باید آن را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهد.  داوطلبانی که مشکل خاصی ندارند و تا زمان نوروز مطالعه خوبی داشته‌اند، می‌توانند جمع‌بندی و مرور را در اولویت کار خود قرار دهند.

تمام دانش‌آموزان کنکوری و داوطلبان کنکور می‌توانند یک جدول زمان‌بندی برای مطالعه‌ی خود طراحی کنند. به این صورت که تمام کارهایی را که می‌خواهند در مدت زمان عید ۱۴۰3 انجام دهند، در آن جدول یادداشت کرده و برای هر کدام از کارها زمان مشخصی را تعیین کنند. داوطلبان می‌توانند یک دفتر برنامه ریزی مناسب تهیه کرده و تمام برنامه‌های مطالعاتی خود را در آن یادداشت کنند.

مدت زمان مطالعه‌ی روزانه در نوروز ۱۴٠3 کنکوری‌ها باید بین ۸ تا ۱۰ ساعت مطالعه همراه با تست باشد.

اگر داوطلبان از پیش به خلاصه‌برداری و نکته‌برداری پرداخته باشند، می‌توانند در ایام نوروز آن‌ها را مطالعه کرده اما اگر تاکنون این کار را انجام نداده‌اند هنوز هم دیر نیست.

کنکوری‌ها می توانند هنگام مطالعه‌ی عید خلاصه‌برداری کنند تا در هفته‌های پایانی کنکور، منبعی برای مرور و جمع‌بندی داشته باشند.

بهترین منابع مطالعاتی کنکوری‌ها برای عید کدامند ؟

حال که با نحوه برنامه‌ریزی برای کنکوری‌ها در نوروز ۱۴۰3 آشنا شدید، باید بدانید که منابع مناسبی که در عید ۱۴۰3 و جهت آمادگی کنکور می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید چه منابعی هستند؟

بهترین منابعی که داوطلبان می‌توانند هنگام مطالعه در عید نوروز از آن‌ها استفاده کنند، باید شامل کتاب‌ها و منابعی باشد که خلاصه‌ای از درس‌ها و نکات مهم را در خود جای داده باشند و علاوه بر آن تست‌های طبقه‌بندی شده و موضوعی نیز داشته‌باشند.

کتاب‌های مختلفی برای دوران جمع‌بندی کنکوری‌ها وجود دارند که داوطلبان می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. همچنین خلاصه‌ها و نکاتی که خود داوطلب در هنگام مطالعه یادداشت کرده می‌تواند یکی از منابع اصلی در این ایام باشد. اگر خلاصه‌ها، صحیح و اصولی نوشته شده‌باشند؛ به داوطلبان برای مرور و جمع‌بندی کمک می‌کنند.

برنامه‌ریزی منعطف برای نوروز کنکوری‌ها

همان‌طور که میدانید نحوه‌ی برنامه‌ریزی صحیح برای کنکور، در هر داوطلب با سایرین متفاوت است. تعداد ساعات مطالعه، زمان‌های استراحت و نحوه‌ی مطالعه در هر داوطلب با بقیه فرق دارد. داوطلبان باید برنامه‌ریزی منعطفی داشته باشند. به این صورت که ساعات استراحت و مطالعه آن‌ها مشخص باشد و بیشتر از روزی ۱٠ ساعت به مطالعه نپردازند.

البته بسیاری از داوطلبان پتانسیل مطالعه تا ۱۲ ساعت و بیشتر در ایام عید را نیز دارند و حساب آن‌ها از بقیه جداست. برنامه‌ریزی باید به گونه‌ای باشد که قابل اجرا باشد. برنامه‌های بسیار سنگین و غیراصولی به هیچ عنوان قابل اجرا نیستند و داوطلبان را خسته و ناامید می‌کنند.

منظور از برنامه‌ریزی منعطف این نیست که داوطلبان زمانی را به بطالت بگذرانند و وقت زیادی را صرف استراحت کنند. بلکه به این معناست که داوطلبان بتوانند برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشند تا هم تجدید قوا کنند و هم بتوانند عقب‌افتادگی‌های خود در طی سال تحصیلی را جبران کنند.

پیشی گرفتن از رقبا با برنامه‌ ریزی اصولی مطالعه کنکور در عید ۱۴٠3

این مدت‌زمان به ظاهر کوتاه بهترین فرصت برای ربودن گوی سبقت از سایر رقبا در کنکور سراسری است. اگر با برنامه‌ریزی صحیح و اصولی به مطالعه بپردازید، می‌توانید از سایر داوطلبان کنکور پیشی گرفته و یک قدم به موفقیت نزدیک‌تر شوید. زیرا بسیاری از داوطلبان در این ایام فقط به تفریح می‌پردازند و به اصطلاح می‌خواهند تجدید قوا کنند و از مطالعه غافل می‌شوند.

داوطلبانی می‌توانند موفق باشند که در ایام نوروز ۱۴۰3 با برنامه‌ریزی دقیق به مطالعه، جمع‌بندی و تست‌زنی بپردازند.

بهترین دفتر برنامه ریزی کنکور 

مقاله مرتبط: بهترین دفتر برنامه ریزی کنکور

برنامه ریزی نوروز کنکوری‌ها بر اساس انواع داوطلبان

داوطلبان هنگام برنامه‌ریزی برای ایام عید باید بتوانند خود را در یکی از دو دسته‌ی زیر قرار دهند و بر اساس آن برنامه‌‌ریزی کنند:

  • دسته‌ی اول: داوطلبانی هستند که در طول سال تحصیلی به مقدار کافی مطالعه کرده‌اند و در بیشتر دروس خود پیشرفت چشمگیری داشته‌اند. این دسته از داوطلبان به تست زنی و جمع‌بندی نیاز دارند و نیازی نیست مطلب جدیدی را یاد بگیرند. آن‌ها می‌توانند نقاط قوت خود را تقویت کرده و یا نقاط ضعفشان را در ایام نوروز برطرف کنند.
  • دسته‌ی دوم: آن دسته از داوطلبانی هستند که متاسفانه در طی سال به اندازه‌ی کافی مطالعه نکرده‌اند. آن‌ها مطالب خوانده‌نشده‌ی بسیاری دارند و یا اصلا هنوز شروع به مطالعه برای کنکور نکرده‌اند! کار برای این دسته از داوطلبان اندکی سخت‌تر می‌شود. آن‌ها باید مباحث مهم و تست خیز کنکور را شناسایی کرده و بر اساس بودجه‌بندی کنکور از هر درسی، فقط چند مبحث مهم را انتخاب کرده و بخوانند.